- 8
Budapest IV. kerület
-
Kínálati ár: 538 969 Ft Jelenlegi ár: 538 969 Ft
Korábbi ár: 533 557 Ft
Kalkulált ár: 1 324 Є533 557 Ft -
330 m2
Alapterület
-
-
Telekterület
-
-
Szobaszám
- Alapterület 330 m2
- Telekterület -
- Szobaszám -
- Web www.ingatlantajolo.hu/8608716
- Négyzetméter ár 1 633 Ft/m2
- Értékesítés típusa Kiadó / Kínál
- Kategória Kereskedelmi és ipari ingatlan
- Típus Raktár
- Állapot Átlagos
- Építés éve 1900
- Belső szintek nincs megadva
- CSOK igénybe vehető nem
- Kilátás nincs megadva
- Tájolás nincs megadva
- Parkolási lehetőség nincs megadva
- Építőanyag nincs megadva
- Klíma nem
- Havi rezsiköltség nincs megadva
- Elektromos autó töltés nincs megadva
- Akadálymentesített nincs megadva
Energetikai besorolás:
Az ingatlan leírása
Az érvényben lévő hosszútávú városfejlesztési koncepció a rekreációt és a vízi turizmust támogató részek arányának növelésében látja a Népsziget jövőképét, ami ígéretes fejlesztési potenciállal ruházza fel a jelenleg számos pontján az elhanyagoltság jeleit mutató területet. A Duna angyalföldi és újpesti partszakasza mentén húzódó, a Palotai-szigettel összenőtt 42 hektáros félszigetnek egészen kalandos a története. Ahogy a nevéből is sejthető, a Népszigetet eredetileg teljesen körbe ölelte a Duna. Az 1830-as évek Magyarországán azonban egészen máshogy álltak hozzá a szigetekhez, mint manapság Dubajban, ezért a területet Újpesthez kapcsolták hozzá egy keskeny földnyelvvel a Zsilip utcánál. Az egyértelműen funkcionális okokra visszavezethető döntéssel egy téli kikötő is létrejött az Újpesti-öbölben, a parton üzemet alakított ki a Pesti és Fiumei Hajógyár, a keleti öbölben pedig a Ganz Danubius Hajó- és Darugyár telepedett le. A lokális iparosodás újabb mérföld köve volt az 1896-ban megépült vasúti híd, ám ez sokakat sokáig nem zavart abban, hogy forró nyári napokon itt keressenek enyhülést a Dunában: a Népsziget nyugati oldalán egészen a múlt század 70-es éveiig működött városszerte népszerű szabadstrand. Az odajutást nagyban megkönnyítette, hogy a vasúti híd déli oldalát gyalogosok használhatták, az északin pedig kerékpárral és motorkerékpárral is lehetett közlekedni - természetesen oldalkocsi nélkül. A Népsziget a Római partnak is komoly konkurenciájává vált: az öböl felőli részen vízisporttelepek nőttek ki a földből, amelyek közül több jelenleg is nyitva van, a nyugati oldalon pedig a gyári üdülők száma növekedett meg. A félsziget déli csücskénél, a Meder utcánál anno egy Rocsó becenevet viselő kishajóval is át lehetett kelni az öblön, ám ez a lehetőség azt követően megszűnt, hogy az eredetileg a vízműveknek épült csőhidat 1975-ben a gyalogosok is birtokukba vehették. A Népsziget a város fontos zöldterületeként Budapest tüdejének is fontos része, még akkor is, ha csak feleakkora, mint a Margitsziget. Mivel távolabb is van a városközponttól, ezért turisztikai jelentőségét nem is feltétlenül a messziről idelátogatók adják, hanem a negyedik és a tizenharmadik kerületből, esetleg a távolabbi kerületekből érkezők, akik a városon belül keresnek kikapcsolódási lehetőségeket. Ehhez rengeteg fejlesztésre van szükség, mivel jelenleg a Népsziget megközelítése sem egyszerű, tekintettel a pesti partszakaszon uralkodó átmeneti állapotokra, főként a számos felhagyott ipari létesítményre. Ezeknek a funkcióváltása azonban megkezdődött, és feltehetően fel is fog gyorsulni, ami további lendületet adhat a Népsziget turisztikai célú hasznosításának: az egykori üzemek helyén ugyanis többek között nagy lakásszámú lakóparkok épülnek, amelyek a Meder utcától délre 2006 óta épülő lakóépületekkel együtt egy komplett kisvárosnyi embert jelentenek. A főváros városfejlesztési koncepciója a sport, a rekreáció, a turizmus, a minőségi zöldfelület növelése és az ezekkel összefüggő funkciókínálat bővítését irányozza elő a Népsziget. Ez egyszerre ad kiszámítható keretrendszert a terület funkcionális fejlesztési irányainak tekintetében, valamint ígéretes és kellően differenciálható fejlesztési potenciált jelent a befektetőknek. Megközelítés: Tömegközlekedéssel a Zsilip utca felől közelíthető meg, gyalogosan és kerékpárral Újpest gyalogos hídon keresztül Óbudáról és Pestről is; a Meder utcai gyalogoshídon Pest felől közelíthető meg. Tömegközlekedés nincs a félszigeten. Metro: 3 (Újpest városkapu) Busz: 300, 301, 302, 305, 306, 310, 311, 312 (Zsilip utca) 104, 104 A, 204, 950, 950 A (Árpád út) 196 (Árpád út hajóállomás) Vonat: S72, S76 (Újpest) Kialakítástól és elhelyezkedéstől függően az itt megadott árak, alaprajzok esetlegesen változhatnak, eltérhetnek az itt megadottól (a konkrét igények alapján tud a tulajdonos megadni végleges árat és tudja kialakítani az elrendezést.) Egyes esetekben közös területi szorzó is felszámolásra kerülhet. A feltüntetett bérleti díjak NEM tartalmazzák az ÁFÁ-t. Bérléshez szükséges 2 illetve 3 havi kaució + 1 havi bérleti díj. A bérleti díjon felül fenntartási és üzemeltetési díj is fizetendő: Fenntartási és üzemeltetési díj : 2,3 EURO/m2+ Áfa + áram almérő Bérelhető parkoló: 80 EURO+Áfa/autó/hónapM260411